Fakturering
Denne artikkelen er spesielt opprettet for nye og eksisterende bedrifter som ønsker å organisere faktureringsprosessen. Vi har utarbeidet en liste over de vanligste måtene å fakturere på, og våre anbefalinger kan brukes av alle typer virksomheter.
- Fakturering med enkelt fakturaprogram
- Fakturering i Excel eller Word
- PDF faktura generator
- Tradisjonell papirfakturering
-
Fakturering med enkelt fakturaprogram
-
FORDELER:
- Raskt å fakturere og levere
- Enkelt å organisere fakturaer, kunder og produkter
- Enkel å administrere
- Miljøvennlig
-
ULEMPER:
- Det tar tid å konfigurere kontoen din i begynnelsen
-
ENHETSPRIS:
- 95 kr / Måned
-
Fakturering i Excel eller Word
-
FORDELER:
- Lett å starte
- Miljøvennlig
-
ULEMPER:
- Vanskelig å vedlikeholde og administrere
- Tidkrevende
-
ENHETSPRIS:
- krever Microsoft Office-abonnement eller lisens
Last ned en gratis fakturamal, endre den og lever til kundene dine via e-post:
-
PDF faktura generator
-
FORDELER:
- PDF-fakturaer
- Lett
-
ULEMPER:
- Tidkrevende
- Vanskelig å vedlikeholde og administrere
-
ENHETSPRIS:
- gratis
PDF faktura generator-
Tradisjonell papirfakturering
-
FORDELER:
- Noen kunder foretrekker kanskje å motta papirfakturaer
-
ULEMPER:
- Tidkrevende
- Vanskelig å vedlikeholde og administrere
- Dyr
- Ikke miljøvennlig
-
ENHETSPRIS:
- Prisen kan variere, basert på mengden papirpost du sender månedlig
Last ned en gratis tom fakturamal, fyll den ut, skriv den ut og send den til kunden din via post:
-
-
Faktureringsprosess
Utstedelse av faktura kan gjøres i følgende enkle trinn:
Opprett faktura
Fyll ut de viktige detaljene som trengs på fakturaen, for eksempel produktpris og antall. Dobbeltsjekk for å sikre at det ikke er noen feil eller uregelmessigheter
Send faktura
Sørg for at du sender fakturaen til kundens riktige e-post. Å dobbeltsjekke e-postadressen før du sender kan virke som et åpenbart råd, men det er god praksis. Hvis du gjør dette, sparer du deg for utilsiktede e-postsituasjoner som kan føre til brudd på konfidensialiteten.
Send faktura til regnskapsføreren din
Dette er nødvendig ettersom regnskapsføreren din må behandle den til skattemyndighetene. Det siste du trenger som bedriftseier er skatteproblemer.
Spor mottatte betalinger
Følg opp alle mottatte betalinger, slik at du har en solid ide om kontantstrømmen.